Nuffnang Adv

Thursday, December 1, 2011

Betul ke????budak perempuan sunat x wajib?

Aku menghadapi kemusykilan...
kalau ada antara korang yang boleh jawabkan..betul ke budak perempuan melayu / islam tuh tak wajib sunat?anak aku perempuan..seawal 5 bulan aku dah sunatkan dah..begitu jugak dengan si kembar kesayangan aku tuh...4 bulan dah sunat dah...Aku nak citer pasal anak kawan office aku ni..umur dah 4-5 tahun..dah besar..kawan aku tak sunatkan lagi..faham kalau lelaki la kan..ini tak..perempuan tau...x ke malu budak tuh nak ngangkang depan doctor kalau kawan aku decide bwk pi sunat..alasannya..x jumpa bidan kampung..eh..kamon la...zaman sekarang ni mana nak jumpa bidan kampung..lagi2 ko duk kat KL..dah budak tu umur macam tuh..sure dah ada perasaan takut kan...kesian betul la..kami bawak berbincang lagi hal ni..dia kata sebenarnya dia takut nak bawak anak pi sunat..x berani..suruh ayahnya..ayahnya asyik la bertangguh..laaaaa...ko yang beranak kan..ko emaknya...takkan ada perasaan tuh kat seorang ibu kot..yer...aku pun penakut..tapi bila dah melibatkan anak kena la berani..yang laki ko tuh dah tentu2 lelaki..kalau anak lelaki memang boleh la serahkan tanggung jawab kat dia..aku x paham la dia ni..kalau sampai besar..x sunat..apa plak ghopernya kan..dah rupa mcm perempuan bukan islam plak...kalau dia bergaul ngan rakan sebaya kalau diorang bertanya x ker budak tuh rasa malu?
cer citer skit...

No comments: