Nuffnang Adv

Friday, November 25, 2011

JODOH LAMBAT SEBAB MEMILIH???

Ramai dah tau aku ni Ibu Tunggal, dah 6 tahun lebih menyendiri...
apa yang aku nak ceritakan kat sini hanya lah sesuatu yang aku rasa elok aku kongsi...
kalau pergi mana2 mesti ada yang tanya..bila nak dapat suami baru...sampai bila nak membujang...x sunyi ke sorang2 melayari kehidupan..bila nak bagi baby kat DANIA...
hurm..soalan2 tu memang dah muak singgah kat telinga aku..kekadang aku tak paham kenapa mereka2 ni perlu nak soal aku dengan soalan sebegitu rupa..aku ni susahkan diorang ke? gaji aku diorang ke yang bayar? makan minum keluarga aku dan anak aku diorang ke yang tanggung?rugi ke diorang kalau aku ni x jumpa2 jodoh? ke aku ni dah serik?
Apa pendapat u olls kawan2 dalam hal ni...
desas desus baru2 ni aku dengar dan aku gelak sampai ke hari ni..
AKU TAK KAHWIN2 LAGI SEBAB...
AKU TERLALU MEMILIH..
boleh pilih2 ke jodoh ni?aduiyaiii pelik aku ngan diorang ni...
jom u olls...berikan aku kata2 peransang untuk aku tangani masalah ni..
bukan la berat sangat pun masalah eh..lebih kepada menyibuk jer..
at this age 33 years old..kalau aku single untuk 2-3 tahun pun ok kot..
kumpul aset banak2 dulu..lepas kan adik2..tumpukan pada anak dara aku tuh pun dah kira amanah yang allah bagi kat aku utk aku pikul kan?

8 comments:

Qaseh said...

kuatkan semangat tabahkan hati banyakkan berdoa dan berserah kpd yg maha ESA

SURIA AMANDA said...

Qaseh
- thanks so much dear..

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

kadang2 bukan sebab memilih jugak kan, tapi gerak hati belum ada yg sesuai...
tabah, perlahan2 pasti ada seseorang muncul!:)

SURIA AMANDA said...

fifiey
- thanks..masin mulut awak...aminnn...

MamaEma said...

skrg memang kena memilih kan..salah pilih diri sendiri merana

SURIA AMANDA said...

Mama ena
- betul2..nak2 plak kalau salah pilih dapat penagih...masakkkk...

Zaidi Zain said...

SAba jer la ek, tu je la se-elok-eloknye jawapan.... Tuhan tu Maha Mengetahui ape yg terbaik utk awak.. selagi awak berharap padanye, dia akan berikan yg terbaek utk awak... yg penting jangan putus harap yer....

anitadiana said...

sabar ya..kak ita pernah mengalaminya...