Nuffnang Adv

Friday, November 18, 2011

Berbaloikah RM8???

Just nak share pengalaman aku sebagai Mama..

walaupun anak dara aku tuh baru berumur 7 tahun..
dia ada hati dan perasaaan..
baru2 ni dia dapat Anugerah Pelajar Cemerlang..
dengan bangganya dia minta mama, atuk dan ayah nya cuti..
knowing semangat dia...
aku dan atuknya ambil cuti..walaupun aku ada kerja yang lebih penting..tapi aku rasa sangat2 tak berbaloi
sebab apa?
yup..program penyampaian hadiah tu sgt well organised...
cuma hadiah untuk pelajar tuh yang menjadi masalah pada aku...kalau bagi aku yang dewasa ni aku paham
maybe sekolah xde allocation..
ni kanak2 terbabit seolah2 dipermainkan perasaan mereka especially anak aku...
setakat RM8
hadiah untuk pelajar cemerlang...kenapa sampai begitu sekali....memang usaha mereka x ternilai dengan wang ringgit dan aku tak pernah ajar anak aku di nilai segala jerih payah dia belajar dengan nilai wang ringgit..apatah lagi ketika ramadhan tiba..
tapi dengan tiada hadiah sampingan...hanya sehelai anvelope semata2..budak2 tuh bukak..
tengok hanya ada RM8...muka masing2 berubah..
apa perasaan cikgu2 tuh kalau ini berlaku pada anak mereka sendiri?
apa perasaaan cikgu tu kalau tau..ibubapa terpaksa ambil cuti kecemasan semata2 tak kecewakan anak
masing?
sekecil itukan nilai semangat anak2 yang baru belajar ni?
fikir2kanlah....

No comments: